Gnieźnieńska Amatorska Liga Koszykówki otrzymała zaproszenie z Torunia na Mistrzostwa Polski w Koszykówce Amatorów. Turniej rozpocznie się 28 maja (piątek godziny popołudniowe) i trwać będą do 30 maja. Wszystkie mecze rozegrane bedą w Toruniu i Chełmnie.
Jeżeli są zespoły z GALK, które chcą jechać na tą imprezę proszę o kontakt.
Jest również możliwość wystawienia reprezentacji Gnieźnieńskiej Amatorskiej Ligi Koszykówki w tym przypadku również proszę osoby zainteresowane o kontakt.
Czasu zostało bo do 26 kwietnia należy się określić czy jedzie reprezentacja GALK czy każda z drużyn startować będzie indywidualnie. Możemy wystawić dowolną liczbę zespołów. Wpisowe należy pokryć z własnych środków.
Łukasz Skoniecki
REGULAMIN
III MISTRZOSTW POLSKI LIG AMATORSKICH
Cele Mistrzostw
- popularyzacja koszykówki
- wyłonienie Mistrza Polski w Koszykówce Amatorów
I. ORGANIZATOR
1. TORUŃSKIE TOWARZYSTWO SPORTOWE ORGANIZACJA POŻYTKU PUBLICZNEGO
- Jarosław Derks tel. 0601 260 331, Tel./fax 56 622 77 55, e-mail: j.derks@data.pl
- Rajmund Jagodziński tel. 0607 344 440, Tel./fax 56 622 77 55,
II. SPRAWY ORGANIZACYJNE
2. W Mistrzostwach Polski Lig Amatorskich mogą uczestniczyć reprezentacje Lig lub drużyny uczestniczące w/w Ligach złożone z zawodników, którzy do dnia 10.04.2010 roku ukończyli 18 lat i w sezonie 2009/2010 nie są zgłoszeni do rozgrywek organizowanych przez OZKosz, PZKosz, NCAA, NBA oraz inne organizacje narodowe oraz złożą podpisane własnoręcznie oświadczenie zdrowotne o braku przeciwwskazań do udziału w zawodach koszykówki.
3. W Mistrzostwach uczestniczyć mogą wyłącznie osoby, które zostaną zgłoszone i otrzymają licencję wydaną przez Organizatora. Organizator zastrzega sobie, że licencje będą wydane dopiero po dostarczeni oświadczeń zdrowotnych w razie nie dostarczenia, licencje uprawniające do udziału w Mistrzostwach nie będą wydane.
4. Każda drużyna może zgłosić do mistrzostw minimum 8, a maksymalnie 15 zawodników w tym trener i opiekun. Do meczu musi przystąpić co najmniej pięciu zawodników a maksymalnie dwunastu plus trener i opiekun.
Zawodnik raz zgłoszony do zespołu nie może grać w innym zespole w trakcie Mistrzostw.
5. Zawodnicy oraz trenerzy i opiekunowie zobowiązani są do kulturalnego zachowania się na obiektach sportowych oraz przestrzegać regulaminów korzystania z obiektów na których rozgrywane są spotkania, a w szczególności do nie niszczenia i dewastowania mienia na halach sportowych oraz internatów szkolnych.
6. Zawodnicy oraz trenerzy i opiekunowie ponoszą odpowiedzialność za szkody materialne powstałe z ich winy, a także winy ich kibiców podczas trwania Mistrzostw na obiektach, w których prowadzone są spotkania. Za egzekucję roszczeń z tytułu strat materialnych odpowiada kapitan.
7. Organizator Mistrzostw nie odpowiada finansowo ani materialnie za żadne rzeczy ani przedmioty zawodników znajdujące się na obiektach, w których rozgrywane są mecze.
8. Terminarz Mistrzostw zostanie dostarczony uczestnikom na 2 tygodnie przed rozpoczęciem mistrzostw.
9. Wszystkie spotkania muszą się odbyć zgodnie z terminarzem spotkań, nie stawienie się jednej z drużyn z jej winy skutkuje walkowerem dla przeciwnika.
10. Drużyna może mieć trenera lub opiekuna. Zgłoszenie drużyny oraz poszczególnych zawodników do rozgrywek następuje na “Formularzu Umowy”.
11. Mistrzostwa Polski Lig Amatorskich odbywać się będą w Toruniu i Chełmnie na halach sportowych, adresy podamy w oddzielnym komunikacie.
12. Mecze Mistrzostw będą prowadzone przez profesjonalnych sędziów KPZKosz.
13. Każda z drużyn musi posiadać jednolite stroje z numerami.
14. Najpóźniej na dziesięć minut przed planowanym rozpoczęciem meczu trener lub opiekun każdej drużyny podaje skład swojego zespołu sędziemu stolikowemu okazując licencję oraz dowód osobisty każdego zawodnika. O dopuszczeniu zawodnika do gry decyduje przedstawiciel organizatora.
15. Organizatorzy gwarantują 2 sędziów boiskowych oraz 2 sędziów stolikowych.
16. W skład jednej drużyny musi wchodzić przynajmniej 8 graczy (w tym trener lub opiekun) zgłoszonych do rozgrywek na formularzu umowy i posiadających licencje Mistrzostw Polski Lig Amatorskich w tym kapitan. Tylko te osoby mogą przebywać w strefie ławki zespołu w czasie trwania meczu.
17. We wszystkich kwestiach spornych ostateczną decyzję podejmie Organizator Mistrzostw Polski Lig Amatorskich.
18. Uczestnictwo nieuprawnionego zawodnika powoduje walkower dla przeciwnika.
III. SYSTEM ROZGRYWEK
19. Mistrzostwa zostaną przeprowadzone zgodnie z przepisami FIBA z poniższymi zmianami
- czas gry 2x15 min. ciągłego czasu, zatrzymywana jest ostatnia minuta pierwszej połowy oraz dwie ostatnie minuty drugiej połowy i dogrywek zgodnie z regułami FIBA, przerwa 5 min, 6 faul drużyny w każdej połowie jest karany 2 rzutami osobistymi,
- czas gry meczów finałowych (o miejsca) 4 x10 min. zatrzymywane są 2 ostatnie minuty 4 kwarty,
- każda dogrywka trwa trzy minuty, a każdej drużynie przysługuje po jednej 60 – cio sekundowej przerwie na żądanie w każdej połowie i dogrywce
- Sędzia stolikowy odlicza 24 sekundy.
- W Mistrzostwach Polski Lig Amatorskich zespoły wezmą udział w minimum 4 spotkaniach.
IV. WARUNKI PRZYSTĄPIENIA DO ROZGRYWEK
20. Zgłoszenie zespołu musi zawierać: podpisaną umowę z załącznikiem, podpisany regulamin przez kapitana lub opiekuna, podpisanie oświadczeń zdrowotnych przez wszystkich zawodników drużyn oraz wypełnienie i podpisanie rezerwacji należy dostarczyć do dnia 31.04.2010 r. faxem lub mailem (tel. fax. 056 622 77 55, j.derks@data.pl)
21. Opłacenie wpisowego w wysokości 300,00 zł (obejmuje ubezpieczenie NNW, opłatę licencyjną zawodników) na konto Toruńskie Towarzystwo Sportowe, PKO BP II O/ Toruń nr 86 1020 5011 0000 9802 0166 9571.
22. Brak opłaty do dnia 30.04.2010 r. powoduje niedopuszczenie zespołu do rozgrywek. Rachunki uproszczone wystawiamy natychmiast po przesłaniu danych do rachunku.
V. KARY i OPŁATY:
23. Za otrzymane przewinienie dyskwalifikujące zawodnik lub trener zostaje ukarany odsunięciem od następnych meczów. O długości zawieszenia decyduje Wydział Gier i Dyscypliny Mistrzostw. Od decyzji Wydziału Gier i Dyscypliny przysługuje odwołanie do Organizatora Mistrzostw. Odwołanie powinno być wniesione w terminie 30 min od decyzji o zawieszeniu. Decyzja Organizatora jest ostateczna. W przypadku zawieszenia zawodnika nie ma on prawa uczestniczenia w meczach przez okres zawieszenia.
24. Po otrzymaniu drugiego, czwartego, szóstego itd. przewinienia technicznego w ciągu trwania Mistrzostw zawodnik zostaje automatycznie ukarany odsunięciem od gry w jednym spotkaniu.
25. Wydział Gier i Dyscypliny może zawiesić zawodnika, trenera lub drużynę na czas określony lub nieokreślony za zachowanie przed, w trakcie i po meczu. Od decyzji Wydziału Gier i Dyscypliny nie przysługuje odwołanie. W przypadku zawieszenia zawodnika nie ma on prawa uczestniczenia w meczach przez okres zawieszenia. W przypadku zawieszenia trenera nie może on w okresie zawieszenia przebywać w strefie ławki drużyny.
VI. KLASYFIKACJA
Podczas trwania rozgrywek prowadzone będą klasyfikacje indywidualne:
1. suma zdobytych punktów,
2. suma celnych rzutów za trzy punkty,
3. MVP rozgrywek.
Klasyfikacja zespołów w grupach będzie ustalana na podstawie przepisów FIBA.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
26. W trakcie trwania rozgrywek obowiązują zasady „FAIR –PLAY”.
27. Organizator zastrzega sobie prawo ostatecznej interpretacji wszelkich kwestii spornych.
28. Terminarz rozgrywek zostanie opracowany po otrzymaniu danych od uczestników i dostarczony do drużyn w osobnym komunikacie.
TK