Rozpoczęły się rozgrywki Coca-Cola Cup 2013

2013-04-16



W tegorocznej, 15. już edycji turnieju, zmierzy się ze sobą blisko 35 000 gimnazjalistów z całego kraju. Aż 90 drużyn dziewcząt oraz 198 chłopców to zespoły pochodzące z województwa wielkopolskiego. Nagrodą główną jest wyjazd na obóz treningowy do jednego z najlepszych klubów piłkarskich w Europie-Juventusu Turyn.

Do udziału w Coca-Cola Cup zgłosiło się dokładnie 3.495 drużyn, z czego 1.182 to zespoły dziewcząt. Stanowi to niemal 40% polskich gimnazjów. Wśród zgłoszonych drużyn żeńskich z województwa wielkopolskiego są mistrzynie kraju z roku 2010 – Gimnazjum nr 6 Szkoła Mistrzostwa Sportowego z Konina oraz zwycięzcy z roku 2005 w kategorii chłopców - Gimnazjum nr 64 z Poznania. Te i inne szkoły z województwa wielkopolskiego z pewnością będą walczyć o najważniejsze trofea.

Zespoły rywalizują w trzech rundach: od eliminacyjnej, przez finały wojewódzkie, aż po finał krajowy, który odbędzie się w dniach 7-9 czerwca 2013 roku.

Niezmienne od kilku lat duże zainteresowanie szkół naszym turniejem, to dowód, że wysiłki, wkładane w przygotowanie kolejnych edycji Coca-Cola Cup, mają sens, bopozwalają wielu tysiącom młodzieży aktywnie spędzać czas i rozwinąć ich sportowe talenty – przyznaje Sebastian Wężyk z Coca-Cola Poland. - Oprócz możliwościsprawdzenia swoich sił na boiskach, dajemy młodym zawodnikom i zawodniczkom szansę na zdrowsze i bardziej aktywne życie, wpajając im zamiłowanie do sportu.- dodaje.

Kalendarz rozgrywek
Pierwsze mecze rundy eliminacyjnej Coca-Cola Cup właśnie się rozpoczęły. Mimo niesprzyjającej aury szkoły mają niespełna półtora miesiąca na rozegranie pierwszej fazy rozgrywek. Najlepsze drużyny z tego etapu przechodzą do 16 finałów wojewódzkich, które odbywać się będą w weekendy, począwszy od 11 maja. Zwycięskie zespoły w kategorii dziewcząt i chłopców z poszczególnych województw wezmą udział w finale krajowym, który odbędzie się w dniach 7-9 czerwca.

Atrakcje
W tym roku na gimnazjalistów czeka wiele nowych atrakcji i niespodzianek. Wszyscy zawodnicy, którzy zostali zgłoszeni do udziału w turnieju, otrzymali zestawy startowe, złożone  z upominków i materiałów edukacyjnych. Podobne przesyłki trafiły również do trenerów. Do wspólnej zabawy organizatorzy chcieliby zaprosić całe rodziny. Już po raz trzeci podczas finałów wojewódzkich i finału krajowego w Strefach Aktywnego Życia na odwiedzających będzie czekać wiele dodatkowych aktywności i konkursów o charakterze sportowo-edukacyjnym. Dodatkowa atrakcja to możliwość spotkania z ambasadorami turnieju Robertem Lewandowskim i Anną Dereszowską, oraz z ekspertami w dziedzinie żywienia czy nawadniania organizmu.

Jubileuszowa edycja Coca-Cola Cup przyniosła wiele zmian również na oficjalnym portalu www.cocacolacup.pl. Strona została odświeżona i wzbogacona o nowe treści. Oprócz podstawowych informacji na temat przebiegu turnieju,  można tu sprawdzić program oraz wyniki meczów, obejrzeć filmy szkoleniowe z udziałem ambasadora turnieju – Roberta Lewandowskiego, a także dowiedzieć się, jak zdrowo i aktywnie spędza czas z rodziną druga ambasadorka – Anna Dereszowska. Dodatkowo w zakładce „Aktywne Życie” można znaleźć porady dla nastolatków oraz ich rodziców, z których dowiemy się, jak żyć aktywnie na co dzień.

Coca-Cola Cup ma również swój profil na portalu społecznościowym Facebook, gdzie wszyscy uczestnicy turnieju oraz ich znajomi mogą dołączyć do grona miłośników i na bieżąco śledzić informacje związane z turniejem. Profil daje kibicom możliwość interakcji, umożliwiając publikowanie zdjęć, filmów wideo, linków oraz prowadzenie dyskusji. W planach jest też organizacja konkursów, w których będzie można wygrać m.in. gadżety z autografem Roberta Lewandowskiego. Profil Coca-Cola Cup na Facebooku można śledzić na www.facebook.com/cocacolacuppolska.

Patronem Coca-Cola Cup 2013 jest Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Partnerem merytorycznym programu jest Polskie Towarzystwo Dietetyki. Partnerem technicznym jest firma adidas.

O ZAANGAŻOWANIU COCA-COLA W SPORT:
Coca-Cola już od ponad stu lat wspiera dyscypliny sportowe. Przez ten czas zaangażowała się w wiele różnorodnych międzynarodowych, krajowych i lokalnych imprez sportowych. Wspierała między innymi Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej i Lekkoatletyczne Mistrzostwa Świata. Poprzez swoje programy marketingowe i komunikacyjne Coca-Cola promuje wartości sportowe i podkreśla duże znaczenie aktywności fizycznej.

Coca-Cola wspiera Ruch Olimpijski od 1928 roku i jest najstarszym korporacyjnym partnerem Igrzysk. Cenimy sobie wartości, jakie przyświecają Ruchowi Olimpijskiemu, takie jak przyjaźń, dążenie do doskonałości i szacunek. Dlatego staramy się być odpowiedzialnym sponsorem i wykorzystywać nasze zaangażowanie w Olimpiadę do motywowania ludzi na całym świecie, aby zmienili swoje zachowania.

Coca-Cola od ponad 80 lat, a dokładniej od Mistrzostw Świata FIFA w Urugwaju w 1930 r., związana jest także z piłką nożną. Jest najstarszym partnerem korporacyjnym FIFA, z którą współpracuje od 1978r.Od 1988 roku Coca-Cola współpracuje też z UEFA jako Oficjalny Sponsor Mistrzostw Europy. Coca-Cola angażuje się w futbol na każdym poziomie - sponsoruje największe imprezy piłkarskie, jak Mistrzostwa Świata czy UEFA EUROTM, ale też realizuje w ponad 100 krajach liczne turnieje piłkarskie dla młodzieży, w tym Coca-Cola Cup.

Coca-Cola sponsoruje ponad 250 programów promujących sport i aktywność fizyczną w ponad 100 krajach na całym świecie. W Polsce przykładami takich programów jest jeden z największych i najstarszych turniejów piłkarskich dla młodzieży Coca-Cola Cup, w którym do tej pory uczestniczyło prawie 600 tysięcy młodych ludzi oraz uruchomiony w 2012 roku w związku z UEFA EURO 2012™ program Lider Animator,który nagradza najlepsze projekty animacji sportowej w lokalnych społecznościach.

O FIRMACH Z SYSTEMU COCA-COLA:
System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata.  Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 560 milionów konsumentów. Wśród marek firm dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, Powerade Zero, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Multivita z ujęcia Kropla Minerałów, napoje energetyzujące Burn i Monster Energy oraz herbaty mrożone Nestea. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają 2700 osób. Od 1991 r. firmy te zainwestowały w Polsce ponad 500 milionów dolarów.

DODATKOWE INFORMACJE:

Coca-Cola Poland Services Sp. z o. o      

Anna Solarek
Starszy specjalista ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji
Tel. +48 22 579 68 35
E-mail: asolarek@coca-cola.com

Biuro Prasowe Coca-Cola Cup 2013

Joanna Przychodzeń
Havas Sports & Entertainment
Tel. +48 662 279 166
E-mail: joanna.przychodzen@havas-se.com





treść została wydrukowana ze strony
http://www.sportgniezno.pl/wiadomosc,Rozpoczely_sie_rozgrywki_Coca-Cola_Cup_2013.html