Dziewczęta z Gimnazjum nr 6 - Szkoły Mistrzostwa Sportowego w Koninie i chłopcy z Gimnazjum nr 3 – Gimnazjum Mistrzostwa Sportowego w Poznaniu zwycięzcami Coca-Cola Cup 2013 w województwie wielkopolskim
Poznań, 26 maja 2013 r. – W finale Wielkopolski Coca-Cola Cup 2013 zwyciężyły uczennice z Gimnazjum nr 6 - Szkoły Mistrzostwa Sportowego w Koninie oraz uczniowie z Gimnazjum nr 3 - Gimnazjum Mistrzostwa Sportowego w Poznaniu. W towarzyszącej rozgrywkom Strefie Aktywnego Życia bawiło się kilkaset osób,
w tym ambasadorka turnieju, aktorka Anna Dereszowska.
W kapryśną, niedzielną pogodę gimnazjaliści z Wielkopolski rywalizowali o miano najlepszych w swoim województwie i awans do finału krajowego Coca-Cola Cup 2013. Turniej stał na bardzo wysokim poziomie.
Nie zabrakło emocjonujących meczów, pięknych goli i efektownych parad bramkarskich. Spośród szesnastu drużyn męskich i ośmiu żeńskich, które zakwalifikowały się do tego etapu, najlepsi okazali się reprezentanci Gimnazjum nr 3 - Gimnazjum Mistrzostwa Sportowego w Poznaniu, którzy po niezwykle zaciętym i wyrównanym spotkaniu pokonali dopiero po serii rzutów karnych 3:2 Gimnazjum nr 2 w Kępnie. Triumfatorzy mieli w swoim składzie najlepszego strzelca turnieju – Kamila Jóźwiaka. Za najlepszego bramkarza uznano golkipera srebrnego medalisty – Pawła Dirbacha. Do rozgrywek przystąpiło też osiem najlepszych drużyn żeńskich w województwie. Na najwyższy stopniu podium stanęły dziewczęta z Gimnazjum nr 6 - Szkoły Mistrzostwa Sportowego w Koninie, które w finałowym spotkaniu pokonały 4:1 rywalki z Gimnazjum nr 5 w Jarocinie. Reprezentantki mistrzowskiego zespołu zdobyły
też obydwie nagrody indywidualne: najwięcej goli strzeliła Natalia Rabiega, a między słupkami najlepiej spisywała się Karina Kałużna.
Warto dodać że w finałach wojewódzkich Coca Cola Cup 4 miejsce zajęła drużyna dziewcząt Gimnazjum nr 1 w Gnieźnie
Rywalizacji młodych piłkarzy uważnie przyglądała się aktorka Anna Dereszowska, która w tym roku pełni rolę ambasadora Coca-Cola Cup. – Bardzo się cieszę, że mogłam tu być. Z wypiekami na twarzy oglądałam mecze, które stały na bardzo wysokim poziomie. Oprócz kibicowania młodym adeptom piłki nożnej, miło spędziłam czas w Strefie Aktywnego Życia, gdzie razem z moją córeczką Lenką grałyśmy w piłkarzyki, siatko-nogę, uczyłyśmy się firmowych zagrań Roberta Lewandowskiego i rozmawiałyśmy z ekspertem Polskiego Towarzystwa Dietetyki o tym, jak prawidłowo się odżywiać. Cieszy mnie, że tak wiele rodzin zdecydowało się spędzić niedzielę z Coca-Cola Cup, bo to świetna zabawa i solidna dawka aktywności fizycznej dla całych rodzin.
Razem z Anną Dereszowską w Strefie Aktywnego Życia bawiło się wielu gimnazjalistów i mieszkańców Poznania. Promocja aktywnego stylu życia to element realizacji zobowiązań ogłoszonych przez The Coca-Cola Company, których celem jest wspieranie walki z epidemią otyłości. Jednym z czterech strategicznych działań, realizowanych w 207 krajach, jest zachęcanie ludzi do ruchu, poprzez wspieranie programów promujących aktywność fizyczną.
W samej Europie firma wspiera 88 programów pomagających 3 milionom osób w zwiększeniu aktywności fizycznej.
Zwycięzcy finału wojewódzkiego w Poznaniu będą reprezentować swój region podczas finału krajowego Coca-Cola Cup, który odbędzie się 8 czerwca na Rynku Głównym w Krakowie. A już w kolejny weekend poznamy mistrzów województw warmińsko – mazurskiego, śląskiego, kujawsko - pomorskiego oraz opolskiego
Aktualne wyniki i najnowsze informacje o turnieju można znaleźć na stronie www.cocacolacup.pl i turniejowym profilu na Facebooku.
Patronem honorowym Coca-Cola Cup 2013 jest Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Turniej merytorycznie wspiera Polskie Towarzystwo Dietetyki. Partnerem technicznym jest firma adidas.
O ZAANGAŻOWANIU COCA-COLA W SPORT:
Coca-Cola już od ponad stu lat wspiera dyscypliny sportowe. Przez ten czas zaangażowała się w wiele różnorodnych międzynarodowych, krajowych i lokalnych imprez sportowych. Wspierała między innymi Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej i Lekkoatletyczne Mistrzostwa Świata. Poprzez swoje programy marketingowe i komunikacyjne Coca-Cola promuje wartości sportowe i podkreśla duże znaczenie aktywności fizycznej.
Coca-Cola wspiera Ruch Olimpijski od 1928 roku i jest najstarszym korporacyjnym partnerem Igrzysk. Cenimy sobie wartości, jakie przyświecają Ruchowi Olimpijskiemu, takie jak przyjaźń, dążenie do doskonałości i szacunek. Dlatego staramy się być odpowiedzialnym sponsorem i wykorzystywać nasze zaangażowanie w Olimpiadę do motywowania ludzi na całym świecie, aby zmienili swoje zachowania.
Coca-Cola od ponad 80 lat, a dokładniej od Mistrzostw Świata FIFA w Urugwaju w 1930 r., związana jest także z piłką nożną. Jest najstarszym partnerem korporacyjnym FIFA, z którą współpracuje od 1978r. Od 1988 roku Coca-Cola współpracuje też z UEFA jako Oficjalny Sponsor Mistrzostw Europy. Coca-Cola angażuje się w futbol na każdym poziomie - sponsoruje największe imprezy piłkarskie, jak Mistrzostwa Świata czy UEFA EUROTM, ale też realizuje w ponad 100 krajach liczne turnieje piłkarskie dla młodzieży, w tym Coca-Cola Cup.
Coca-Cola sponsoruje ponad 250 programów promujących sport i aktywność fizyczną w ponad 100 krajach na całym świecie. W Polsce przykładami takich programów jest jeden z największych i najstarszych turniejów piłkarskich dla młodzieży Coca-Cola Cup, w którym do tej pory uczestniczyło prawie 600 tysięcy młodych ludzi oraz uruchomiony w 2012 roku w związku z UEFA EURO 2012™ program Lider Animator, który nagradza najlepsze projekty animacji sportowej w lokalnych społecznościach.
DODATKOWE INFORMACJE:
Coca-Cola Poland Services Sp. z o. o
Anna SolarekStarszy specjalista ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacjiTel. +48 22 579 68 35E-mail: asolarek@coca-cola.com
Biuro Prasowe Coca-Cola Cup 2013Joanna PrzychodzeńHavas Sports & EntertainmentTel. +48 662 279 166E-mail: joanna.przychodzen@havas-se.com
Joanna Przychodzeń + foto