Czy e-sport zostanie przyjęty na Olimpiadzie? Zanim udzielimy odpowiedzi na to pytanie, warto najpierw wyjaśnić, czym są sporty wirtualne oraz jakie dyscypliny można zaliczyć do najpopularniejszych e-sportów.
W tej kwestii nie ma szczegółowej odpowiedzi. Pewną jest tylko jedna rzecz: mianem sportów elektronicznych określa się drużynowe gry wideo. Co ważne, podczas takiej gry członkowie zespołów nie muszą przebywać fizycznie w jednym miejscu, ponieważ walczą się ze sobą w sieci wirtualnie. Do najpopularniejszych e-sportów należy zaliczyć:
Bukmacherzy w Polsce zapewniają miłośnikom hazardu transmisję tych gier za pośrednictwem swojej platformy. Transmisje live zbierają miliony wyświetleń i są darmowe dla zarejestrowanych użytkowników portali hazardowych.
W programie Olimpiady niestety jeszcze nie ma gier wirtualnych. Jednak Komitet Olimpijski stworzył Olympic Virtual Series, dzięki czemu młodzi zawodnicy e-sportowe będą mogli brać udział w masowych zmaganiach na platformie Olympic Channel i nawet zdobywać nagrody. Być może zawodnicy e-sportowe będą otrzymywać niby-olimpijskie medale. Pytanie to nie zostało jeszcze do końca dopracowane.
Obecnie umowę z MKOl podpisały federacje sportów wirtualnych: kolarska, baseballowa, żeglarska, wioślarska oraz motorowa. Natomiast kolejne wielkie federacje (piłkarska, tenisowa, koszykarska) zamierzają to zrobić, gry sektor się rozwinie. O federacjach e-sportowych na tę chwilę jeszcze nic nie wiadomo.
Pierwsze wirtualne igrzyska w grach video ruszyły już 13 maja 2021 r. W tej chwili można wskazać, że jesteśmy w momencie historycznym, że sport wirtualny stanie się rozrywką olimpijską. Jest to bardzo istotny krok w kierunku dopuszczenia sportów elektronicznych do Igrzysk Olimpijskich.
W czasach długotrwałej pandemii ciężko jest przeprowadzić Olimpiadę. Dzięki włączeniu sportu wirtualnego do igrzysk więcej osób, zwłaszcza młodzi ludzie, zainteresuje się tym wydarzeniem.
Wirtualne igrzyska olimpijskie potrwały do 23 czerwca 2021 r. Mogliśmy obserwować 5 symulatorów: kolarski, żeglarski, wyścigowy, wioślarski, baseballowy. Specjaliści mówią, że decyzja Komitetu jest przyznaniem, że sport wirtualny jest prawdziwym sportem. Mamy nadzieję, że w następnym roku federacja e-sportowa również podpisze umowę z MKOl.
Obstawianie e-sportów jest zaskakująco łatwe. Wystarczy tylko wybrać wiarygodnego bukmachera. Należy pamiętać, że renomowany operator powinien posiadać odpowiednie certyfikaty i licencje. Dobre strony do obstawiania meczów CS GO i innych sportów elektronicznych znajdziemy w rankingach najlepszych bukmacherów. Warto także sprawdzić, jakie nagrody ma do zaoferowania dany operator.
artykuł sponsorowany
Liczba komentarzy : 0