Już w niedzielę poznamy najlepsze drużyny Coca-Cola Cup 2014 w województwie wielkopolskim

2014-05-06

Poznań, 6 maja 2014 r. – Jeden z największych piłkarskich turniejów dla młodzieży Coca-Cola Cup 2014 wkracza w decydującą fazę. Spośród blisko 4.000 zespołów zgłoszonych do udziału w turnieju zostały już tylko 384. W ciągu najbliższych tygodni poznamy najlepsze drużyny w każdym z 16 województw. Już w niedzielę

11 maja w Poznaniu, na boisku piłkarskim Młodzieżowego Ośrodka Sportowego przy ul. Gdańskiej 1, odbędzie się finał Wielkopolski.

 

Województwo wielkopolskie w tegorocznej edycji turnieju reprezentowane było przez 107 drużyn dziewcząt oraz 234 drużyn chłopców. Po blisko dwóch miesiącach rywalizacji w turnieju pozostało już tylko 8 drużyn żeńskich  i 16 męskich, które rywalizować będą o miano najlepszych w województwie. W ubiegłym roku mistrzowski tytuł regionu wielkopolskiego turnieju Coca-Cola Cup zdobyły dziewczęta z Gimnazjum nr 6 - Szkoły Mistrzostwa Sportowego w Koninie i chłopcy z Gimnazjum nr 3 – Gimnazjum Mistrzostwa Sportowego w Poznaniu.


W tym roku na zwycięzców tradycyjnie już czekają medale, puchary i awans do wielkiego finału krajowego. Gimnazjaliści będą rywalizować o awans do wielkiego finału krajowego, który w tym roku zostanie zorganizowany na plaży miejskiej w Gdyni w dniach 12-15 czerwca 2014 r. Finałowa impreza będzie wielkim świętem sportu – z możliwością oglądania na wielkim ekranie pierwszych meczów Mistrzostw Świata FIFA, spotkaniem z ambasadorem turnieju Robertem Lewandowskim i wieloma atrakcjami dla całych rodzin w Strefie Aktywnego Życia. Zwycięzcy finału krajowego wyjadą na obóz piłkarski do Włoch, gdzie będą mieli okazję m.in. doskonalić swoje umiejętności pod okiem trenerów z Brazylii.


Oprócz emocji związanych z kibicowaniem młodym zawodnikom, na odwiedzających czeka wiele innych atrakcji. Tradycyjnie w towarzyszącej rozgrywkom Strefie Aktywnego Życia przygotowano mnóstwo sportowych gier i zabaw oraz konkursów z nagrodami dla całych rodzin.


- Coca-Cola Cup to nie tylko sportowa rywalizacja gimnazjalistów i trampolina do profesjonalnej kariery piłkarskiej,  ale przede wszystkim sposób na pokazanie, że aktywne życie może dawać wiele radości i satysfakcji osobom w każdym wieku - tłumaczy Marianna Klimczak, kierownik marki Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services. - W tym roku po raz drugi gramy pod hasłem „Bądź aktywny, dołącz do gry”. Chcemy wykorzystać zbudowaną przez 15 lat skalę i zasięg turnieju, by dotrzeć z edukacją zdrowotną do jak największej liczby osób. Dlatego też do wspólnej zabawy poza zawodnikami biorącymi udział w rozgrywkach, zapraszamy także ich rodziny oraz znajomych. W Strefie Aktywnego Życia odwiedzający będą mogli spróbować swoich sił w prostych konkurencjach sportowo-edukacyjnych oraz skorzystać z porad dietetyka – dodaje.


Strefa Aktywnego Życia Coca-Cola Cup to element realizacji strategii firmy Coca-Cola oraz jej światowej kampanii prowadzonej pod hasłem „Ruch to radość”, której jednym z głównych celów jest promocja aktywności fizycznej i zachęcanie ludzi do ruchu. Ambicją firmy jest zaktywizowanie do 2020 roku 100 milionów osób na całym świecie.

 

Atrakcje w Strefie Aktywnego Życia
Strefa Aktywnego Życia to szereg atrakcji o charakterze sportowym i edukacyjnym. Wśród nich między innymi,
„Strefa Ambasadora”, gdzie będzie można nauczyć się zagrań i trików piłkarskich, prezentowanych na ekranie przez najlepszego obecnie polskiego piłkarza, ambasadora turnieju Roberta Lewandowskiego. W „Strefie Wiedzy” – dzięki współpracy z Polskim Towarzystwem Dietetyki – odwiedzający uzyskają fachowe porady dietetyka na temat bilansu energetycznego, prawidłowej diety oraz nawadniania organizmu. Każdy będzie mógł też, np. rozegrać miniturniej w piłkarzyki, spróbować swoich sił w piłkarskich kręglach lub boulach, a także sprawdzić umiejętność skoku dosiężnego czy utrzymania równowagi na równoważni.
Strefa Aktywnego Życia będzie otwarta dla wszystkich w godzinach od 9.00 do 17.00. Za udział w aktywacjach można otrzymać sportowe upominki.

 

Harmonogram finału wojewódzkiego w Poznaniu:
- 9.00 - rozpoczęcie turnieju
- 9.30 - mecze fazy grupowej
- 14.30 - mecze fazy pucharowej
- 16.30 - ceremonia wręczenia nagród
- 17.00 - zakończenie imprezy

Zespoły, które uzyskały awans do finału Wielkopolski:
 

Drużyny żeńskie:
Gimnazjum – Budzyń
Zespół Szkół – Nowe Miasto nad Wartą
Gimnazjum nr 9 – Kalisz
Gimnazjum Szkoła Mistrzostwa Sportowego nr 6 – Konin
Zespół Szkół nr 1 – Kościan
Zespół Szkół – Wilkowyja
Gimnazjum nr 3 – Gniezno
Gimnazjum – Kaczory

Drużyny męskie:
Gimnazjum nr 5 – Jarocin
Gimnazjum – Witkowo
Gimnazjum nr 2 – Koło
Gimnazjum nr 64 – Poznań
Gimnazjum – Gołuchów
Gimnazjum – Wyrzysk
Gimnazjum nr 1 – Murowana Goślina
Zespół Szkół Podstawowych i Gimnazjum – Krobia
Gimnazjum Szkoła Mistrzostwa Sportowego nr 6 – Konin
Gimnazjum – Grodzisk Wielkopolski
Gimnazjum nr 4 – Ostrów Wielkopolski
Gimnazjum nr 4 – Kościan
Gimnazjum nr 1 – Środa Wielkopolska
Gimnazjum nr 2 – Kępno
Gimnazjum Mistrzostwa Sportowego nr 3 – Poznań
Gimnazjum nr 1 – Trzcianka

 

Patronat honorowy nad turniejem Coca-Cola Cup 2014 objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Partnerem merytorycznym projektu jest Polskie Towarzystwo Dietetyki, a partnerami technicznymi - firmy adidas i T-Mobile.

 

Więcej informacji o turnieju można znaleźć na www.cocacolacup.pl oraz na oficjalnym profilu na Facebooku www.facebook.com/cocacolacuppolska

 

O ZAANGAŻOWANIU COCA-COLA W SPORT:
Coca-Cola już od ponad stu lat wspiera dyscypliny sportowe. Przez ten czas zaangażowała się w wiele różnorodnych międzynarodowych, krajowych i lokalnych imprez sportowych. Wspierała między innymi Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej i Lekkoatletyczne Mistrzostwa Świata. Poprzez swoje programy marketingowe i komunikacyjne Coca-Cola promuje wartości sportowe i podkreśla duże znaczenie aktywności fizycznej.

Coca-Cola wspiera Ruch Olimpijski od 1928 roku i jest najstarszym korporacyjnym partnerem Igrzysk. Cenimy sobie wartości, jakie przyświecają Ruchowi Olimpijskiemu, takie jak przyjaźń, dążenie do doskonałości i szacunek. Dlatego staramy się być odpowiedzialnym sponsorem i wykorzystywać nasze zaangażowanie w Olimpiadę do motywowania ludzi na całym świecie, aby zmienili swoje zachowania.

Coca-Cola od ponad 80 lat, a dokładniej od Mistrzostw Świata FIFA w Urugwaju w 1930 r., związana jest także z piłką nożną. Jest najstarszym partnerem korporacyjnym FIFA, z którą współpracuje od 1978r. Od 1988 roku Coca-Cola współpracuje też z UEFA jako Oficjalny Sponsor Mistrzostw Europy. Coca-Cola angażuje się w futbol na każdym poziomie - sponsoruje największe imprezy piłkarskie, jak Mistrzostwa Świata czy UEFA EUROTM, ale też realizuje w ponad 100 krajach liczne turnieje piłkarskie dla młodzieży, w tym Coca-Cola Cup.

Coca-Cola sponsoruje ponad 250 programów promujących sport i aktywność fizyczną w ponad 100 krajach na całym świecie. W Polsce przykładami takich programów jest jeden z największych i najstarszych turniejów piłkarskich dla młodzieży Coca-Cola Cup, w którym do tej pory uczestniczyło prawie 640 tysięcy młodych ludzi oraz program Lider Animator, który nagradza finansowo najciekawsze projekty, mające na celu zachęcać lokalne społeczności, w tym młodzież
do aktywnego życia. W ciągu dwóch edycji program wsparł 46 projektów z całej Polski na łączną wartość ponad 460 000 złotych, aktywując tym samym blisko
80 000 osób.
 



16 lat turnieju Coca-Cola Cup w Polsce
Coca-Cola Cup to najstarszy i jeden z największych piłkarskich turniejów młodzieżowych w Polsce, często określany mianem nieoficjalnych młodzieżowych Mistrzostw Polski w piłce nożnej. Organizowany jest nieprzerwanie od 1999 roku. W jego piętnastu dotychczasowych edycjach udział wzięło blisko 640.000 dziewcząt i chłopców z całej Polski. Struktura turnieju ewoluowała przez lata, odzwierciedlając zmiany zachodzące w systemie szkolnictwa. Początkowo był on przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych, ale w 2000 roku do gry dopuszczono również reprezentacje gimnazjów. Od 2010 roku w turnieju mają możliwość rywalizacji jedynie szkoły gimnazjalne. W tym samym roku do rozgrywek dołączyły dziewczęta – i od razu zgłosiło się aż 1106 drużyn żeńskich.


Ostatnie cztery lata przyniosły jeszcze więcej zmian.  Jako organizatorzy Coca-Cola Cup kładziemy szczególny nacisk na promocję pozytywnych postaw w duchu zasad fair play. Stąd też w 2010 roku, po raz pierwszy w historii Coca-Cola Cup wprowadziliśmy do turnieju system premiowania zachowań zgodnych z duchem sportu. Założeniem punktacji „GRAM CZYSTO” jest popularyzacja gry w poszanowaniu przeciwnika i przestrzeganiu zasad fair play. Zespół, który w czasie meczu nie otrzyma żółtej ani czerwonej kartki, jest nagradzany dodatkowym punktem „GRAM CZYSTO”. Niejednokrotnie decyduje on  o wyniku rywalizacji w grupie. Rok później stworzyliśmy Akademię Futbolu Coca-Cola Cup, której głównym zadaniem było promowanie młodych graczy i umożliwianie im rozwijania piłkarskich umiejętności pod okiem najbardziej doświadczonych specjalistów z Polski i zagranicy.


W 2011 roku zorganizowaliśmy Strefy Aktywnego Życia, w których każdy odwiedzający nasze imprezy mógł spróbować swoich sił w różnych dyscyplinach sportowych, porozmawiać z ekspertami i dowiedzieć się, jak żyć zdrowo i aktywnie na co dzień. Z roku na rok systematycznie rozszerzamy ich formułę, a od 2013 roku organizujemy finały wojewódzkie w weekendy z nadzieją, że staną się wielkim rodzinnym piknikiem o charakterze sportowym. W ubiegłym roku również po raz pierwszy zdecydowaliśmy się zorganizować finał krajowy Coca-Cola Cup nie na stadionie, ale w przestrzeni miejskiej. Na Rynku Głównym w Krakowie stanęło boisko z naturalną trawą i trybunami oraz powiększona Strefa Aktywnego Życia. W ciągu dwóch dni imprezę odwiedziło aż 40.000 osób. W 2014 roku zapraszamy na wielki finał do Gdyni.


W Coca-Cola Cup pierwsze sukcesy odnosiło wielu zawodników, którzy dziś potwierdzają swoją klasę na polskich i europejskich boiskach. Wśród piłkarzy, którzy zaczynali swoją karierę w naszym turnieju, są m.in. dwaj ambasadorzy rozgrywek Robert Lewandowski i Ariel Borysiuk, a także Michał Janota, Kamil Grosicki, Radosław Majewski czy Karol Linetty.


Na zwycięzców Coca-Cola Cup co roku czekają atrakcyjne nagrody – wyjazd na mecz najlepszych zespołów lig europejskich lub możliwość zobaczenia na żywo największych piłkarskich imprezy Europy i świata. Triumfatorzy Coca-Cola Cup byli m.in. w Barcelonie, Madrycie, Amsterdamie czy w Mediolanie. Wyjazdom tym niejednokrotnie towarzyła  możliwość treningu pod okiem profesjonalistów oraz spotkania z gwiazami futbolu. W 2013 roku zwycięzcy trenowali w legendarnym Juventusie Turyn, a w 2014 będą doskonalić swoje umiejętności w Rzymie pod okiem brazylijskich trenerów.


Joanna Przychodzeń

 

 

 

 





treść została wydrukowana ze strony
http://www.sportgniezno.pl/wiadomosc,juz-w-niedziele-poznamy-najlepsze-druzyny-coca-cola-cup-2014.html