Organizatorzy Bunker Paintball, Kansus, K.S. Biedroneczki oraz Dj. Bigllo dla uczestników imprezy przygotowali bardzo rozbudowaną paletę atrakcji, które były dostępne zarówno na polu jak i poza nim. Zawodnicy mogli przejechać się wozami bojowymi, okolicę można było podziwiać z lotu ptaka wznosząc się w powietrze za pomocą balonu lub wozu strażackiego, zjeść smaczne oscypki z żurawiną (dzięki ekipie z Czarnego Dunajca), strzelać z działek stacjonarnych lub z wozu „BESTIA”, który został zaprezentowany z wielką pompą ale o tym później. Ponadto, pływanie kajakami, wata cukrowa, pyszne jedzenie, wspaniała muzyka umilająca integrację, koncert „CHWYTAKA” oraz pokaz egzotyczny. Pewnie coś jeszcze pominąłem, ale skorzystać z
tych wszystkich atrakcji oraz czynnie brać udział w toczącej się na polu walce brakowało czasu. Teren pod namioty usytuowany w leśnej scenerii sprzyjał grillowemu nastrojowi.
Teren samej gry to otwarte przestrzenie otaczające jezioro usytuowane w centralnej części, oraz las, krzaki, trzciny, górki rowy itp. Na płaskich otwartych przestrzeniach zostało rozstawione pole złożone z kilkudziesięciu balonów do speedballa co mile zaskoczyło graczy leśno/speedowych.
W piątkowy wieczór oraz sobotni poranek rozegrano kilka mini scenariuszy z użyciem systemu ESWG*. Sobotni główny scenariusz rozpoczęto od rozwiezienia wozami bojowymi zawodników na stanowiska startowe. Zadaniem graczy było zdobycie oraz utrzymanie jak największej ilości flag rozmieszczonych dookoła jeziora. Zadanie niby proste sprawiało często dużo trudności ponieważ siły przeciwnika stawiały czynny opór zarówno po stronie POLSKI jak i ŚLĄSKA.
Uczestnicy byli bacznie obserwowani przez liczny zastęp sędziów, sprawdzających na bieżąco prawidłowość przebiegu wojny. Po terenie poruszała się BESTIA po której nie wiadomo było czego się spodziewać … czy będzie strzelać czy przejedzie obok. Często atakowała z zaskoczenia co dodatkowo urozmaicało grę. Do dyspozycji uczestników dostępne były również na polu wojny wozy bojowe którymi można było przetransportować się np. do szpitala oraz kajaki dające możliwość skrócić sobie drogę. Rozgrywki toczyły się od godziny 11 do 18 z przerwą na obiad oraz zmianę stron. Dla chętnych graczy w niedzielę przeprowadzono 10 krótkich gier na mniejszym terenie również z przerwą obiadową oraz zmianą stron. Do dyspozycji graczy był budynek starego młyna oraz trawiaste tereny położone nad strumykiem oraz dwa mostki. Szpitale dla obydwu drużyn wyposażone w butle sprężarki, papier oraz sędziów – wszystko na wysokim poziomie.
Hitem wojny był pokaz/oficjalna prezentacja samochodu bojowego BESTIA. Osobówka przebudowana z dużą fantazją na pojazd siejący spustoszenie na polach paintballa. Z wewnątrz pojazdu można kierować ogniem z zamontowanych na wieżyczce oraz masce markerów. Wieżyczka ponadto zaopatrzona została w system obserwacji peryskopowej oraz własną butlę matkę.
Oficjalny i końcowy wynik Wojny Światów dopisał 1 duży punkt dla strony POLSKI
Ogólna wynik z wszystkich edycji Wojny Światów to 2:1 dla ŚLĄSKA
Z czystym sumieniem można polecić kolejną edycję Wojny Światów, oraz zachęcić resztę graczy aby w przyszłym roku doprowadzić do remisu w ogólne klasyfikacji punktowej.
*ESWG to zbiór interaktywnych urządzeń, powiązanych ze sobą siecią radiową. Ich zadaniem jest urozmaicanie rozgrywek paintballowych, czy szerzej - militarnych oraz organizowanie ich na podobnych zasadach, jakie występują w grach komputerowych. Zawodnicy - w zależności od przyjętego trybu gry - będą mogli własnoręcznie podejmować akcję z interaktywnymi urządzeniami, realizując ściśle określone cele gry.
Dodatkową cechą Systemu jest to, iż wylicza on indywidualne statystyki każdego zawodnika (Punkty Doświadczenia oraz Faktor) za różne ważne czynności wykonane podczas gry.
Paintball z ESWG to multimedialna zabawa, opatrzona elektronicznymi gadżetami, pirotechniką i dźwiękiem. Dzięki temu, jest to wyższy poziom rozrywki militarnej; intensywnie emocjonujący do ostatniej chwili, a sama gra, mimo swojej powtarzalności, nie znudzi się.
Pozdrawiam BUGI - Paintball Gniezno Team